Wednesday, April 6, 2011

MAWADDAH WA RAHMAH

Assalamualaikum & hello to everybody.............

Selamat pagi kepada semua...
Sebenarnya tajuk kt atas tu adalah program lawatan ke rumah anak-anak yatim tempoh hari,saya sedikit busy la skrg ni...mengalahkan PM Malaysia plak kan..?hahaha.. LOL.

Hmm...ok la,ni nak sambung ceritera yg hari tu, lawatan ke rumah anak-anak yatim tu..
sebenarnya organizer bagi nama "MAWADDAH WA RAHMAH" pada program diorang ni...itu dalam bahasa Arab, kalau dalam Bahasa Melayu plak..hmm..."Kasih Sayang dan Rahmat", "Kasih Sayang daan Kebahagiaan", itu kata seorang daripada ahli jawatankuasa. Diorang ni pergi ke sana dengan niat nk beramal jariah, InsyaAllah semua yang hadir akn mendapat keberkatan dan juga mendapat rahmat daripada Allah, tak lupa juga kepada semua penghuni rumah kebajikan tersebut termasuk Mak Ngah. Memang dari pengamatan saya sepanjang berada bersama mereka, jelas terpancar keikhlasan masing-masing, walaupun pada hakikatnya mereka semua ni penat, tetapi, apalah sangat penat yang sedikit itu jika nak dibandingkan dengan apa yang telah anak-anak penghuni rumah kebajikan tersebut telah lalui, rasa keinsafan menyelubungi hati dan diri saya ini walaupun terlibat secara tidak langsung, sedikit sebanyak rasa itu meresapi ke dalam hati dan jiwa ini. Marilah sama-sama kita memanjatkan doa semoga mereka dikurniakan hati yang tabah dan kuat untuk mereka menghadapi hari-hari yang penuh cabaran dan dugaan.

Program ini telah dirangka untuk sama-sama menghayati keperitan dan kesusahan anak-anak penghuni rumah kebajikan ini serta untuk menghulurkan bantuan ikhlas serta mencurahkan kasih sayang kepada mereka semua. Dalam pada itu, ia juga adalah untuk mencari rahmat dan keredhaan daripada Allah...

No comments:

Post a Comment